Číslo otvára ďalší text Juraja Mojžiša a Kataríny Mišíkovej o modeloch rozprávania v slovenskom filme, stále v časoch normalizácie. V rubrike Studium sa Eva Vženteková pokúsi o reinterpretáciu katolíckych filmov Štefana Uhra – v tomto čísle najmä filmu Organ. Hlavnou a celkom netradičnou témou čísla sa stalo u nás málo známe spojenie filmu s neurovedou. Blok tvorí štúdia kolektívu autorov Neuroveda a filmová veda, dopĺňa ju zasvätený úvod Zdenka Holého Neuroestetika: budúcnosť filmových štúdií?... viac
Začiatok stránky, titulka:
Časopisy
KINO IKON 1/2010 (Časopis)
Téma: NEUROESTETIKA, časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2010

KINO IKON 2/2010 (Časopis)
Téma: SÚČASNÝ TALIANSKY FILM, časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2015
Hlavnou témou druhého čísla sa stal SÚČASNÝ TALIANSKY FILM poslednej dekády. Po úspešnom nadviazaní spolupráce s talianskymi partnermi z Neapola – prehliadka slovenských filmov vo viacerých mestách v roku 2009, špeciálne číslo Quaderni Cinemasud venované len slovenskej kinematografii – sme s pomocou Paola Speranzu a Tiziany d´Amico obrátili pozornosť späť, na súčasný taliansky film. viac

KINO IKON 1/2011 (Časopis)
Téma: O ŽÁNRI A ŽÁNROVENÍ, časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2015
Číslo otvára vynikajúca filozofická analýza užívania priestoru a vôle vo filme A. Tarkovského Stalker [Daniela Foltinová]. Nasleduje ju jeden zo stále potrebných a zaujímavých návratov k tetralógii citov od M. Antonioniho [Juraj Mojžiš]. Témou čísla je séria nových úvah o žánroch a žánrovení vo filme [John Frow, Peter Michalovič, a i.]. Blok textov dopĺňa aktuálny rozhovor s americkým teoretikom filmových žánrov Rickom Altmanom. viac

KINO IKON 2/2011 (Časopis)
Téma: JACQUES RIVETTE, časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2015
V úvodnej štúdii analyzuje Mária Ferenčuhová obľúbené vyjadrovacie postupy známych slovenských dokumentaristov (Kerekes, Škop, Lehotský). Hlavnou témou čísla sa stalo dielo kľúčového reprezentanta francúzskej novej vlny a pritom u nás najmenej známeho tvorcu – Jacquesa Rivetta. Diela z rôznych dekád jeho tvorby (od 60. rokov po súčasnosť) analyzovali mladí českí a slovenskí filmoví vedci (Schimera, Křipač, Felcman, Mišíková, Michalovič)... viac

KINO IKON 1/2012 (Časopis)
Téma: NORMALIZÁCIA, časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2015
Celé číslo prvého ikonu roku 2012 bude venované téme normalizácie a filmu. Podnetom k celému tematickému zameraniu čísla sa stala pracovná konferencia Katedry audiovizuálnych štúdií, ktorá sa pod názvom NORMALIZÁCIA V (ČESKO)SLOVENSKEJ KINEMATOGRAFII uskutočnila v dňoch 1. – 2. decembra 2011 v kinosále FTF VŠMU v Bratislave. Základ čísla budú tvoriť príspevky českých i slovenských historikov a kritikov: Václava Maceka, Jeleny Paštekovej, Juraja Mojžiša,... viac

KINO IKON 2/2012 (Časopis)
Téma: 60. ROKY / POHĽADY Z DRUHEJ STRANY, časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2010
Číslo otvára trojica rozsiahlych štúdií. V prvej sa Petra Hanáková venuje jednej z málo známych postáv slovenskej filmovej tvorby a výroby z obdobia vojnových 40. rokov Pavla Čambalu. Na jej portrét málo známeho hýbateľa slovenského filmovníctva nadväzuje štúdia Márie Ferenčuhovej zameraná na rétoriku a poetiku slovenských non-fiction filmov z produkcie Školfilmu a Nástupu... viac

KINO IKON 1/2013 (Časopis)
Téma: 50 ROKOV SFÚ – I., časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2015
Hlavnú tému v prvom čísle Ikonu určujú dve okrúhle výročia – 50. rokov od založenia Slovenského filmového ústavu (1963–2013) a v rubrike reflexií na filmy z distribučnej ponuky ASFK si Kino-Ikon pripomenie aj 20. výročie jej vzniku ako svojho hlavného vydavateľa (1993–2013). Blok textov venovaných 50. výročiu SFU otvára štúdia jedného z najuznávanejších filmových historikov filmu súčasnosti Paola Cherchi Usaia o konzervovaní pohyblivých obrazov... viac

KINO IKON 2/2013 (Časopis)
Téma: 50 ROKOV SFÚ – II., časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2010
Hlavnú tému celého ročníka 2013 určovali najmä dve okrúhle výročie – 50. rokov od založenia Slovenského filmového ústavu (1963–2013) a tiež 20. výročie vzniku Asociácie slovenských filmových klubov ako hlavného vydavateľa časopisu (1993–2013). Hlavným príspevkom druhého čísla sa stala rozsiahla štúdia Václava Maceka venovaná dejinám Slovenského filmového ústavu... viac

KINO IKON 1/2014 (Časopis)
Téma: SNP A FILM, časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2015
Hlavnou témou čísla sa pri príležitosti osláv 70. výročia stalo Slovenské národné povstanie a najmä jeho reflexia vo filmovej tvorbe od oslobodenia po súčasnosť. Druhým tematickým blokom je profil rakúskeho tvorcu Michaela Hanekeho. V rubrike STUDIUM prvé číslo otvorí štúdia Petry Hanákovej Hviezdy pod Tatrami, venovaná pripomínaniu „hviezdnych príležitostí“ (herci, filmy, reálie) Slovenska do roku 1945... viac

KINO IKON 2/2014 (Časopis)
Téma: SLOVENSKÁ KINEMATOGRAFIA PO ROKU 1989, časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2015
Druhé číslo časopisu Kino-Ikon v úvodnej rubrike STUDIUM pokračuje v letnej okrúhlej téme (70. výročie SNP) druhou časťou rozsiahlej štúdie Evy Filovej o premenách slovenskej „povstaleckej“ krátkometrážnej tvorby do 80. rokov minulého storočia. HLAVNOU TÉMOU čísla sa pri príležitosti 25. výročia pádu komunizmu a 20. výročia „samostatnej“ slovenskej kinematografie stalo ďalšie kolo bilancovania jej úspechov i stagnácií. Tematický blok pripravili Jana Dudková v spolupráci s Máriou Ferenčuhovou... viac

Film.sk 1/2015 (Časopis)
2015, SFÚ
Pred sebou máte Film.sk 1/2015, ktoré vznikalo ešte v roku 2014. Prirodzene. A, prirodzene, opäť sa ukázalo, že nie je jednoduché s istotou hovoriť o tom, čo bude o mesiac, nevraviac o nepredvídateľnosti nasledujúceho dňa. Napriek tomu sa v novom čísle časopisu dočítate – prirodzene – o viacerých januárových novinkách. Vo Film.sk býva skraja roka zvykom zhodnotiť rok predchádzajúci, a tak trojica autorov ponúka (vlastné) pohľady na to, ako vlani vyzerala slovenská hraná, dokumentárna a animovaná tvorba. viac
Film.sk 2/2015 (Časopis)
2015, SFÚ
Februárové číslo Film.sk prináša rozhovor s režisérom Martinom Šulíkom, ktorý okrem iného popisuje svoju skúsenosť z práce na televíznom cykle Československý filmový zázrak, spomína aj svoj nový dokumentárny film o kostýmovom výtvarníkovi Milanovi Čorbovi a tlmočí i svoj názor na fungovanie Audiovizuálneho fondu. V časopise sa takisto nachádza kratší rozhovor s Františkom Gyárfášom a Jurajom Malíčkom – autormi novej publikácie Naše filmové storočie, ktorú vydal Slovenský filmový ústav. viac
Film.sk 3/2015 (Časopis)
2015, SFÚ
Marcové číslo Film.sk sa v rubrike Téma vracia do roku 2014 a ponúka dôležité štatistické údaje o filmovej distribúcii na Slovensku. Dozviete sa napríklad, aká bola návštevnosť kín, ako sa v tomto smere Slovensku darilo v porovnaní s inými krajinami EÚ, čo vlaňajšie výsledky znamenajú v kontexte predchádzajúcich rokov, ktoré filmy boli najnavštevovanejšie či ako sa medzi divákmi presadili domáce snímky. Rozhovor mesačníku poskytol expert na digitalizáciu Peter Csordás... viac
KINO IKON 1/2015 (Časopis)
Téma: ORSON WELES A FILM, časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2015
Hlavnou témou aktuálneho čísla časopisu pre vedu o filme a pohyblivom obraze Kino-Ikon je tvorba priekopníckeho tvorcu svetovej kinematografie, amerického režiséra Orsona Wellesa. Časopis pokračuje tiež v kľúčovej téme slovenskej kinematografie, ktorou je druhá svetová vojna a Slovenské národné povstanie. Záujemcovia v ňom nájdu aj tradičné rubriky a viaceré filmové a literárne reflexie. viac

Film.sk 4/2015 (Časopis)
2015, SFÚ
Aprílové číslo Film.sk predstavuje tri slovenské snímky v rubrike Novinky (dokumenty Milan Čorba, Tak ďaleko, tak blízko a česko-slovenskú animovanú rozprávku Malý pán), dva hodnotí v recenziách (dokument 5. pluk – Misia Afganistan a maďarsko-slovenský hraný film Mirage) a množstvo domácich titulov divákom ponúkne prehliadka Týždeň slovenského filmu, o ktorej mesačník informuje na viacerých miestach. Viaže sa k nej aj rozhovor so scenáristom Markom Leščákom, prezidentom Slovenskej filmovej a televíznej akadémie... viac

Film.sk 5/2015 (Časopis)
2015, SFÚ
Májové číslo Film.sk obsahuje až dva rozhovory. Ten hlavný je venovaný jubilujúcej režisérke Eve Štefankovičovej, ktorá nakrúcala v časoch, keď sa režisérky v slovenskej kinematografii takmer nevyskytovali a pracovala na dokumentárnych i hraných filmoch. V druhom rozhovore odpovedá na naše otázky svetoznámy herec Isaach de Bankolé, ktorý stvárnil hlavnú úlohu v maďarsko-slovenskom easterne Mirage a na 22. ročníku MFF Febiofest získal Výročnú cenu ASFK.. viac

Film.sk 6/2015 (Časopis)
2015, SFÚ
Júnové číslo Film.sk sa venuje vo zvýšenej miere animovanej tvorbe. Dôvodov je niekoľko. V júni sa uskutoční 8. ročník Fest Anče a v máji sa konal festival animovaného filmu Anifilm v Třeboni, kde mala zastúpenie aj slovenská tvorba a v rámci festivalu prebiehalo aj podujatie Visegrad Animation Forum, ktoré je dôležitou platformou pre profesionálov v oblasti animovaného filmu z regiónu strednej a východnej Európy... viac
Film.sk 7-8/2015 (Časopis)
2015, SFÚ
Letné dvojčíslo Film.sk obsahuje na 64 stranách pravidelné rubriky aj texty, ktoré sa venujú 50. výročiu MFF Karlove Vary. V tejto súvislosti prináša rozhovor s Evou Zaoralovou – bývalou umeleckou riaditeľkou festivalu, v súčasnosti jeho umeleckou poradkyňou. Okrem toho ponúka výber z ocenení, ktoré v histórii festivalu získali slovenské filmy a slovenskí tvorcovia. Samozrejme, venujeme sa aj aktuálnemu 50. ročníku MFF (3. – 11. 7.) a slovenskej účasti na ňom. viac
Film.sk 9/2015 (Časopis)
2015, SFÚ
Ak ešte u niektorých divákov pretrváva predstava, že slovenské filmy takmer nevznikajú, téma septembrového čísla Film.sk ukazuje, že v rokoch 2010 až 2014 ich vznikli desiatky. A reč je o dlhometrážnych tituloch, ktoré sa premietali v kinách. Zo 61 slovenských snímok tohto obdobia sa pritom 33 objavilo aj na televíznych obrazovkách . Východiskom témy sa stala otázka, ako sa o tieto filmy zaujímali diváci. Prinášame vám teda porovnanie ich návštevnosti v kinách a sledovanosti v televízii... viac
Film.sk 10/2015 (Časopis)
2015, SFÚ
Októbrové číslo Film.sk prináša rozhovor s Markom Škopom, skúseným dokumentaristom, ktorý nakrútil svoju hranú prvotinu Eva Nová. Nezvyčajne veľká časť časopisu patrí rubrike Novinky s filmami Anton Srholec (r. A. Čermáková), Čakáreň (r. P. Korec), Čistič (r. P. Bebjak), Farby piesku (r. L. Kaboš), Wilsonov (r. T. Mašín) a Domácí péče (r. S. Horák). S domácou kinematografiou súvisí aj rubrika Recenzia, ktorá reflektuje dokument Očami fotografky (r. M. Mináč) a animovanú snímku Malá z rybárne (r. J. Balej). viac