Recenzovanú rubriku Studium reprezentuje v prvom „pandemickom“ čísle tohtoročného Ikonu štúdia Miroslava Vlčeka venovaná prvej dekáde fungovania Audiovizuálneho fondu, tu s fokusom na podporu slovenskej dokumentárnej tvorby pre kiná. Jedna z hlavných línií časopisu o kinematografickej filozofii pokračuje článkom Terezy Hadravovej o kognitivizme a filmovej teórii, plus rozhovorom s popredným nemeckým filmozofom Berndom Herzogenrathom. viac
Začiatok stránky, titulka:
Časopisy

KINO IKON 2/2008 (Časopis)
Téma: KINEMATOGRAFIE (JUHO)VÝCHODNEJ ÁZIE, časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2008
V druhom čísle pokračovala minuloročná intenzívna reflexia slovenskej kinematografie. V rozsiahlej štúdii Juraja Mojžiša a Kataríny Mišíkovej Modely narácie v slovenskom hranom filme 1947–2007 sa spomínanie na povojnové dejiny slovenského filmu prehlbuje o analýzu domácich spôsobov filmového rozprávania. viac

KINO IKON 1/2008 (Časopis)
Téma: DUŠAN HANÁK 15 ROKOV SLOVENSKÉHO FILMU, časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2008
Prvé číslo Kino-Ikonu bude venované dvom základným témam. Prvou je tvorba Dušana Hanáka, druhou rekapitulácia slovenskej filmovej (animovanej, dokumentárnej a hranej) tvorby za posledných 15 rokov, od osamostatnenia Slovenskej republiky. Filmom Dušana Hanáka sa pri príležitosti jeho životného jubilea budú venovať najznámejší filozofi, estetici a filmoví teoretici, nasledovaní aj najmladšou generáciou adeptov filmovej vedy. viac

KINO IKON 1/2009 (Časopis)
Téma: KINO BÉLU TARRA, časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2009
Prvé číslo pokračuje vo veľkom historicko-analytickom prieskume modelov narácie v slovenskom hranom filme, pričom tentoraz sa autori Katarína Mišíková a Juraj Mojžiš zamerali na obdobie prelomu 50. a 60. rokov. Príkladom klasického kinofilného výkladu filmu je v rubrike aj štúdia Stanislavy Přádnej z pražskej Filozofickej fakulty venovaná film Jane Campionovej Portrét dámy. viac

KINO IKON 2/2009 (Časopis)
Téma: WESTERN, časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2009
Číslo otvára tretie pokračovanie veľkého rozprávania Juraja Mojžiša a Kataríny Mišíkovej o modeloch rozprávania v slovenskom filme, tentoraz z čias normalizácie (od 70. rokov). V druhom tohtoročnom čísle sa Kino-Ikon vrátil k prieskumu kľúčových žánrov svetovej kinematografie (už vyšli tematické čísla napr. o horore, filme noir). viac

KINO IKON 2/2007 (Časopis)
Téma: PODOBY DOKUMENTÁRNEHO FILMU, časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2007
Druhému číslu Kino-Ikonu dominuje zameranie na súčasné (aktuálna produkcia) i minulé (overené diela známych tvorcov) podoby dokumentárneho filmu. Číslo je venované najmä dokumentárnym filmom uvedeným na MFDF Jihlava 2007. viac

KINO IKON 2/2019 (Časopis)
časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2019
VÝTVARNÍK AKO FILMÁR viac

KINO IKON 1/2019 (Časopis)
časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2019
KINEMATOGRAFICKÁ FILOZOFIA. V recenzovanej rubrike Studium dominuje text Jany Dudkovej venovaný obrazom mládeže, revolúcie a konformizmu v slovenskej televíznej tvorbe na začiatku deväťdesiatych rokov. viac

KINO IKON 2/2018 (Časopis)
časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2018
Kino-Ikon – časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze je polročník, ktorý sa profiluje ako pravidelná reprezentatívna antológia pôvodných autorských textov i prekladových štúdií o aktuálnom filmovom myslení. Vytvára priestor pre podrobnejšiu reflexiu premien, resp. vývoja svetovej a domácej audiovizuálnej kultúry. viac

KINO IKON 1/2018 (Časopis)
Téma: Právo a film, časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2018
Kino-Ikon – časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze je polročník, ktorý sa profiluje ako pravidelná reprezentatívna antológia pôvodných autorských textov i prekladových štúdií o aktuálnom filmovom myslení. Vytvára priestor pre podrobnejšiu reflexiu premien, resp. vývoja svetovej a domácej audiovizuálnej kultúry. viac

KINO IKON 2/2017 (Časopis)
Téma: IKON SPIRITUAL, časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2018
Kino-Ikon – časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze je polročník, ktorý sa profiluje ako pravidelná reprezentatívna antológia pôvodných autorských textov i prekladových štúdií o aktuálnom filmovom myslení. Vytvára priestor pre podrobnejšiu reflexiu premien, resp. vývoja svetovej a domácej audiovizuálnej kultúry. viac

KINO IKON 1/2016 (Časopis)
Téma: WALERIAN BOROWCZYK, časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2016
Prvé číslo nového čísla otvára manifest Waleriana Borowczyka O surrealizme. Predchádza celý tematický blok venovaný jeho tvorbe, ktorý pre toto číslo pripravili hosťujúci editor Daniel Bird spolu s Michalom Michalovičom. V bloku textov sa tak číslo vracia k retrospektívnej prehliadke tvorby Waleriana Borowczyka (sekcia KI+; 23. MFFK Febiofest 2016 v Bratislave). viac

KINO IKON 1/2017 (Časopis)
Téma: FILMOVÉ ADAPTÁCIE, časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2017
V recenzovanej rubrike STUDIUM najprv dominuje unikátna obsiahla štúdia Josefa Fulku venovaná filmu Alaina Robbe-Grilleta Eden a potom... (1970) z hľadiska jeho hudobného založenia. Článok Serialismus revisited sa – v kontexte slovenskej filmovej vedy – prvýkrát venuje koncepcii filmu ako hudobnej skladby, resp. Robbe-Grilletovej inšpirácii hudobnou seriálnou technikou ako ju reprezentuje napr. schönbergovská dodekafónia. viac

KINO IKON 2/2015 (Časopis)
Téma: ANIMOVANÝ FILM, časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2015
V rubrike STUDIUM ostáva naďalej otvorená kľúčová téma slovenskej kinematografie: druhá svetová vojna a Povstanie. Posledná, štvrtá časť štúdie s touto tematikou v rámci non-fiction produkcie rokov 1945 - 1989 sa venuje filmom a umení o umelcoch, ktorí sa venovali SNP. viac

KINO IKON 1/2015 (Časopis)
Téma: ORSON WELES A FILM, časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2015
Hlavnou témou aktuálneho čísla časopisu pre vedu o filme a pohyblivom obraze Kino-Ikon je tvorba priekopníckeho tvorcu svetovej kinematografie, amerického režiséra Orsona Wellesa. Časopis pokračuje tiež v kľúčovej téme slovenskej kinematografie, ktorou je druhá svetová vojna a Slovenské národné povstanie. Záujemcovia v ňom nájdu aj tradičné rubriky a viaceré filmové a literárne reflexie. viac

KINO IKON 2/2014 (Časopis)
Téma: SLOVENSKÁ KINEMATOGRAFIA PO ROKU 1989, časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2015
Druhé číslo časopisu Kino-Ikon v úvodnej rubrike STUDIUM pokračuje v letnej okrúhlej téme (70. výročie SNP) druhou časťou rozsiahlej štúdie Evy Filovej o premenách slovenskej „povstaleckej“ krátkometrážnej tvorby do 80. rokov minulého storočia. HLAVNOU TÉMOU čísla sa pri príležitosti 25. výročia pádu komunizmu a 20. výročia „samostatnej“ slovenskej kinematografie stalo ďalšie kolo bilancovania jej úspechov i stagnácií. Tematický blok pripravili Jana Dudková v spolupráci s Máriou Ferenčuhovou... viac

KINO IKON 1/2014 (Časopis)
Téma: SNP A FILM, časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2015
Hlavnou témou čísla sa pri príležitosti osláv 70. výročia stalo Slovenské národné povstanie a najmä jeho reflexia vo filmovej tvorbe od oslobodenia po súčasnosť. Druhým tematickým blokom je profil rakúskeho tvorcu Michaela Hanekeho. V rubrike STUDIUM prvé číslo otvorí štúdia Petry Hanákovej Hviezdy pod Tatrami, venovaná pripomínaniu „hviezdnych príležitostí“ (herci, filmy, reálie) Slovenska do roku 1945... viac

KINO IKON 2/2013 (Časopis)
Téma: 50 ROKOV SFÚ – II., časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2010
Hlavnú tému celého ročníka 2013 určovali najmä dve okrúhle výročie – 50. rokov od založenia Slovenského filmového ústavu (1963–2013) a tiež 20. výročie vzniku Asociácie slovenských filmových klubov ako hlavného vydavateľa časopisu (1993–2013). Hlavným príspevkom druhého čísla sa stala rozsiahla štúdia Václava Maceka venovaná dejinám Slovenského filmového ústavu... viac

KINO IKON 1/2013 (Časopis)
Téma: 50 ROKOV SFÚ – I., časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2015
Hlavnú tému v prvom čísle Ikonu určujú dve okrúhle výročia – 50. rokov od založenia Slovenského filmového ústavu (1963–2013) a v rubrike reflexií na filmy z distribučnej ponuky ASFK si Kino-Ikon pripomenie aj 20. výročie jej vzniku ako svojho hlavného vydavateľa (1993–2013). Blok textov venovaných 50. výročiu SFU otvára štúdia jedného z najuznávanejších filmových historikov filmu súčasnosti Paola Cherchi Usaia o konzervovaní pohyblivých obrazov... viac

KINO IKON 2/2012 (Časopis)
Téma: 60. ROKY / POHĽADY Z DRUHEJ STRANY, časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2010
Číslo otvára trojica rozsiahlych štúdií. V prvej sa Petra Hanáková venuje jednej z málo známych postáv slovenskej filmovej tvorby a výroby z obdobia vojnových 40. rokov Pavla Čambalu. Na jej portrét málo známeho hýbateľa slovenského filmovníctva nadväzuje štúdia Márie Ferenčuhovej zameraná na rétoriku a poetiku slovenských non-fiction filmov z produkcie Školfilmu a Nástupu... viac
